Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 4 Oktober 2011

SET NASI MINYAK MENCABAR DIRIKU...

Hari ini aku telah mencabar diri ku sendiri....aku memang tak termimpi untuk memasak bende2 ni semua sebelum ni...sebab memang aku takut tak jadi sebab melibatkan kos, waktu dan harga diri (uiii bunyi macam sirius ni...) dan hasilnya secara pribadi...aku sangat berbangga dengan diriku kerana..........aku telah berjaya!!!yeah!!!!......aku berjaya memasak NASI MINYAK, KURMA DAGING, AYAM MASAK MERAH DAN JELATAH..........hidangan yang boleh dapat masa orang buat kenduri kawin je dulu................sekarang dah berleluasa kerana orang dah ramai yang mampu makan kat kedai atau boleh masak sendiri (macam aku....sekarang heee....)

Dulu mak kate kalau tak tahan dengan bahan tumis dan minyak sapi, jangan makan set nasi minyak nanti asyik nak ke toilet je.....memang dulu susah nak dapat makan nasi minyak ni...kalau ada kenduri kawin je..memang belasah cukup2...tak kisahlah lepas tu ke toilet je atau duduk dalam toilet je yang penting makanan ni kat rumah aku memang tak ada waima hari raya sekalipun.........

Sekarang mak....awa dah pandai masak nasi minyak yang tak guna minyak sapi...awa guna minyak jagung ngan butter je.....tapi mak tetap tak leh makan.............sedey sesangat..........mak kata tekak mak dah tak leh terima bende2 aneh macam tu........... kesian mak....... tak pe mak esok kat syurga lebih dari ini pun mak boleh makan...........

omak aiii!!! sampai satu tong ko masak....biar betul....?! Tak laa...tong aje besar...isi dalam ciput je...saje guna tong ni biar nasi tu panas je...
ha...nilah hasilnya...nasi minyak sulong ku....cantikk....
 Ini kuah kurma daging....


 Ini ayam masak merah dalam kuali lagi belum sempat nak letak kacang peas ngan daun sup...(exited sesangat)
 Ini jelatah nenas, timun, bawang ngan cili...belum digaul sebab takut berair sangat bila nak makan nanti....baru gaul....
 TARAAAAAA.....INI AJE YANG SEMPAT DIAMBIL GAMBARNYA SEBAB YANG LAIN DAH DISELAMATKAN KE PERUT TETAMU2 KU (bukan sape anak beranak adik beradik aku je yang makan...merekalah yang jadi pengadil masakan aku ni...)
Aku masak semua ni memang sejibik ikut resepi yang aku ambil dari kakak2 blogger...langsung aku tak tokok tambah....bukan ape...takut nanti bila aku derhaka dengan resepi tu ape yang aku buat tak menjadi....dan nak buktikan yang tuan resepi tu ikhlas beri resepi....teryata....mereka memang superm...terima kasih kakak2 blogger...ilmu kalian akan ku bawa hingga ke hujung nyawa....

SAPE NAK RESEPI ANGKAT TANGAN...!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan